Harry-en-Elly-in-Costa-Rica.reismee.nl

21,22,23 December

Maandag 21 December. Tambor, Costa Rica.

Gisterenavond heerlijk uit eten geweest om alles te vieren, vanochtend doorgereden naar ons volgend hotel Fidelito Ranch, de naam zegt het al, een ranch met allerlei dieren. Ik zit nu op de veranda (met een heerlijk koud biertje) het regent een beetje maar zeker niet koud, de brulapen horen we weer op de achtergrond. Hopelijk komen ze weer dichterbij, en zo te horen gaat dat lukken. Er lopen hier kippen en paarden om je heen, echt leuk. Vanavond eten we hier op de Ranch mee met de eigenaars, ze vroegen of we mee wilden eten, maar wel wat de pot schaft, spaghetti en goulash, gelukkig lust ik dat.

De wegen zijn hier ontzettend slecht dus over 30 kilometer kan je gerust 5 kwartier over doen, maar het uitzicht dat je hebt kan je eigenlijk niet beschrijven zo mooi. We hebben een GPS gehuurd maar deze stond op de snelste route, nou dat hebben we 'weer' geweten, stuurt ons echt letterlijk door de Bush Bush, zo kwamen we bij een rivier die we moeten oversteken maar konden niet zien hoe diep dat riviertje was, dus de gok maar genomen, uiteindelijk zei de Tom Tom dat we erdoor heen moesten, en ja hoor net zo als in Canada verliezen we onze kentekenplaat, nou ja deze keer bijna, hing er nog net aan.

Net even wat boodschapjes gedaan, (bier en rum waren bijna op) en voor Harry een hamburger gebakken, ja ja heb zelf staan te koken, lunch is namelijk niet inbegrepen, ach ja en anders eten we bij een Soda. Soda's zijn kleine restaurantjes van de Tico's zelf (Costaricanen) en heel goed te doen. Laatst hadden we 2 koffie, 1 bier en een grote hamburger voor € 4,40.

In Costa Rica leef je in heel ander ritme, de zon gaat al heel vroeg op en onder, zo is het al om 5.30 uur al licht aan het worden en om 17 uur is het al donker en door het tijdverschil ben je automatisch vroeg wakker aan deze kant van de wereld, dus wij liggen uitgeteld meestal zo rond 22 uur al in bed.

Gisteren ook nog een hippie dorp bezocht Montazuma, echt lachen daar, allemaal hippies om je heen die de Hari Krisna bezingen en waar je Yoga les kan nemen enz. Wij reizen nu alleen in het Noordelijke deel van Costa Rica maar we gaan zeker terug komen voor het Zuidelijke gedeelte, schijnt ook heel mooi te zijn. Morgen zijn we van plan naar het Nationaal park te gaan om nog wat meer Luiaards te zien, die hebben nog erg weinig gezien, zijn ook moeilijk te spotten.

Verderop in onze reis willen we ook nog de Skywalk gaan doen, dat zijn hangbruggen midden in het regenwoud, maar daar later meer over.

We zijn inmiddels allebei bont en blauw, Harry zijn been is helemaal geschaafd door de Canopy tour en ik dacht gisteren bij het zwembad even op een ligstoel te gaan zitten maar op het uiterste puntje ging dat niet helemaal goed, been geschaafd en flinke blauwe plek.

Costa Rica is een prachtig land met heel veel groen en vriendelijke mensen, wat nog leuker is het winkelen, ik kom met een big smile hier de winkels uit, bijv.; sigaretten 0,90 cent, fles rum € 5,60, blikjes bier 0,55 cent, cola 0,33 cent enzovoorts. Uit eten in een echt restaurant kost ongeveer met ieder 2 drankjes 15 euro.

• 1) Willem, dank je voor de goede zorgen voor mijn moeder.
  • 2) Caroline, je moet deze reis zeker een keer gaan maken, het is echt geweldig.
  • 3) Maxime, niet jaloers zijn, wij zitten volgende week ook weer in de kou.
  • 4) Herman,Yvonne, we hebben uit zitten rekenen wanneer wij 12,5 jaar getrouwd zouden zijn, laat dat nou 20 Juni 2013 zijn !!!!!! Yes, Australië.
  • 5) Iedereen bedankt voor de felicitaties.

Groetjes en kusjes vanuit Costa Rica, Pura Vida.

Dinsdag 22 December. Tambor, Fidelito Ranch.

Gisterenavond heerlijk meegegeten met de eigenaars en lekker zitten borrelen, beetje laat geworden voor ons, 23 uur, hahhaha. Net hebben we heerlijk ontbeten en Harry zit bij de eigenaar binnen om de WiFi aan de praat te krijgen. We gaan straks naar Curu Haciënda National Wildlife Refuge, waar we veel dieren gaan zien. We zijn geweest en hebben weer prachtige foto;s.

Woensdag 23 December, Tamarindo, El Milagro beach hotel.

We zijn nu in El Milagro Tamarindo aan de kust en genieten van het lekkere weer, en het uitgaansleven, is toch wel lekker na zoveel dagen in de bush bush, morgen lekker winkelen en souvenirs kopen. En morgenavond hier Kerstavond vieren, ze doen niet zo veel aan de Kerstdag zelf maar wel de avond ervoor.

Het weer is weer schitterend, heerlijk zonnetje zo'n 32 graden. Hoor wel steeds berichten dat heel slecht is met het weer in Nederland en dat luchthaven van Brussel gesloten is of is geweest. Hopelijk kunnen wij wel volgende week dinsdag wel landen in Amsterdam, en ach anders moeten we hier nog een weekje blijven, vinden we ook niet erg.

Ps, Mijn telefoon werkt hier niet, je kan wel sms-en naar Harry zijn telefoon

Pura Vida.

Harry en Elly

Willem en Remi

Mooi land he!!!Mijn neef verteld er ook veel over en je zit gewoon ademloos er naar te luisteren.Ik wist dat het jullie hart zou stelen en dat jullie nog een keer terug willen.Leuk!!!Geniet lekker en met moeders is alles goed hoor!Ze is maar 1 keer gevallen over het rubberen matje bij de deur met het naar binnen zetten van een krat bier maar liep goed af gelukkig.Nu is Anita bij haar dus is ze in goeie handen!Don't worry!!!!Knuffels van Willem en Remi

Caroline

Ik lees het al, jullie missen ons niet met de kerst.
Inderdaad is het hier koud en vooral wit. Met de kachel op 20 bij de kerstboom en een gluhwein.
Fijne kerstdagen en volgende week lees ik dan zijn julie weer in Nederland. Geniet nog van je vakantie en een goede reis terug. Heel veel liefs, XXXXXXXXXXXXXX Caroline

Rodin

Peuken 90 cent?! Ikke willen ook!:D
Zo te horen hebben jullie het aardig naar je zin :)
Ik hoor graag meer, veel plezier

x je neefje

ma

ik heb alles gelezen . go daar had ik ook van genoten hoor, als prachtig he , zo,n natuur. volgens horen, is het mooier dan canada, of waar je elders ben geweest.nu, het schiet nu op , morgen ben je er weer. ik denk dat het tegen 4uurloopt in de nacht bij jou, en dan naar huis.
zal weer even wennen worden . dag goeden reis en tot morgen n ma

Willem en Remi

Nou,iedereen is weer blij dat jullie naar huis komen.Ik zou daar nog wel eventjes willen blijven hoor!!Hier is het nat en koud,niks aan!!Maar goed,met de kachel op 25 is het ook wel lekker vertoeven hoor!!Hahaha!!!met moeders gaat alles goed,gisteren was Jolanda en de kinderen bij haar dus best wel gezellig denk ik.Nou,heb een goede nachtrust en ga stilletjes afscheid nemen van het paradijs daar,snik,snik!! Heel veel liefs van Willem en Remi