Harry-en-Elly-in-Costa-Rica.reismee.nl

Verhaal van Harry

Gisteren ruim 5 uur onderweg van Monte Terras (Tranadora) naar Celaje (Cabuja, Peninsula de Nicoya), gelukkig licht bewolkt dus niet al te warm, lekker uitwaaien met de ramen open. Een koelkast op wielen is ook niet alles.

Dik tevreden over die Daihatsu 4 wheel drive, in het begin nog een beetje aftasten maar later lekker rossen over de ruige wegen hier in Costa Rica. Echt geweldig waar je allemaal te recht komt, iedere weg is weer een verrassing, hellingen tot 70% op een rotsachtige bodem, dwars door beekjes en poeltjes, wat een avontuur.

Gisteren, op de weg naar Celaje waren de laatste 8 km het spannends, terwijl Elly een opname probeerde te maken van de stoere weg waar we op beland waren zag ik een ruim 2 mater lange zwarte slang in de berm krioelen. Wauw echt te gek, je knippert even met je ogen en je mist weer iets moois. We hebben aardig wat gefotografeerd en gefilmd, maar dat is niets vergeleken met wat je met je blote oog ziet, zonder te overdrijven het is hier echt heel erg mooi!

Voor mijn 50 ste heb ik dan toch mijn hoogte vrees overwonnen door een paar dagen gelden 8 afdalingen met een Canopy tour te doen, adembenemend en ik was amper nerveus, een enorme kick dus.

Gisteravond kwamen de SMS'jes al binnen, tja 7 uur te vroeg want ik was nog niet jarig in Costa Rica. Heel leuk en iedereen bedankt. We hebben hier fantastisch gegeten (die Belgen zijn culinair toch wel beter dan die Hollanders ;-))

We liggen hier al rond 10 uur in bed, dan ben je kapot . Gisteravond kwam het met bakken naar beneden en stond alles te trillen van de onweer, heel fijn want wij gingen toch naar bed.

Vanmorgen 20 december om half 7 kreeg ik mijn cadeautje, een T-Shirt en een Bandana met de opschrift Abraham 50 jaar/ 10 jaar getrouwd, om de hele dag mee rond te lopen. Gelukkig kwamen we niet veel Nederlanders tegen

We hadden 1 dag eerder een boottripje geboekt naar een eilandje met strand om daar lekker te chillen en te bakken. Elly keek er erg naar uit en verwachtte een luxe boot maar het werd een klein bootje. Deze ging met een noodsnelheid langs de kust om ons af te leveren op het eiland. De reis duurde ongeveer een uur en het was echt beuken op de golven, ik hou daar wel van en heb de nodige boot ervaringen achter de rug, maar Elly vond het wat minder en baalde er van dat ze niet beter naar de foto´s in de folder had gekeken.

Op het eiland aangekomen ging een gedeelte snorkelen en een gedeelte bleef achter op het eiland, waar best veel te zien was. Eerst even bijkomen en daarna een frisse duik in de oceaan.

Toen we bij zaten te komen met een lekker drankje zag ik in mijn ooghoek (dacht ik) een kleine hond aankomen. Een tel later hoorde ik een verschrikte kreet van Elly alsof er een buitenaards monster was geland. Het bleek een varkentje te zijn, twee benen in de lucht want het 'monster' ging net als een hondje voor haar liggen en wilden niets meer dan een stevige kroel. Erg stevig want het leek wel een stekelvarken (kijk maar op de foto) Later toen de angst overwonnen was.

Op het eilandje nog een mooie papagaai, pauw en een aaseter (gierachtige vogel) gefotografeerd en een paar heel mooie foto's van ons uitzicht.

We gaan zo lekker samen eten, ons 10 jarig huwelijksdag en mijn verjaardag op een mooie manier afronden. En natuurlijk even kijken hoeveel meter sneeuw er bij is gekomen de afgelopen 24 uur bij jullie in ons kikkerlandje.

Morgen op naar de Fidelito Ranch in Tambor, Peninsula de Nicoya 1 uurtje verderop.....